“Sanat derinden gelir, kabadır, bir patlamadır” diyen, 82 yaşındaki Alman sanatçı Georg Baselitz yeni sergisine hazırlanıyor. 08 Ağustos’ta Hong Kong Gagosian Sanat Galerisi’nde gösterime girecek olan “Yıllar Sonra” isimli sergisi toplamda 13 yağlıboya eserden oluşuyor. “Temas baskısı” tekniğini kullanan büyük usta, büyük bir tuvale baş aşağı çizdiği insan motiflerini, boş siyah bir tuvalin üzerine bastırarak enteresan eserler oluşturuyor. Sanatçı bu teknikle özgür, önceden tahmin edilemeyen, rastgele, canlı ve hepsi birbirinden farklı tablolar ortaya çıkarıyor. Galeri idarecisi Nick Simunovic “Bir çok modern sanatçı robot gibi rötuş atarken, Baselitz’in yaratıcı sürecinde sürpriz ve karmaşa unsuru var. Sanatçının istediği de bu.” diyor. Sergideki eserlerin ilham kaynağı ise sanatçının eşi Elke’nin 1974 yılında çektiği çıplak Polaroid resimler olmuş. Sanatçı, bu sergiyi eşine olan ölümsüz sevgisini anlatmak için açıyor. sergi web sitesi
Georg Baselitz Kimdir?
23 Ocak 1938 yılında Almanya’nın Deutschbaselitz şehrinde doğar. Modern Alman resminin önemli temsilcilerindendir. Ününü, 1963 yılında tamamladığı ve cinsel içeriği dolaysısıyla “ahlaksız” bulunan Harcanmış Büyük Gece [Die große Nacht im Eimer] adlı resminin aldığı ağır tepkilere borçludur. Sanatçı bu resimde şortlu bir erkeği mastürbasyon yaparken betimlerken, İkinci Dünya Savaşı sırasında ve sonrasında Almanya’nın içinde bulunduğu durumu eleştirir.
Resim anlayışına yönelik tepkisini 1969’dan sonra tepetaklak yaptığı resimlerle göstermeye çalışır. Görmeye alışkın olunanın aksine baş aşağı görüntüler bir şeylere tepkinin sonucudur. Beklenene karşı bir tavırdır. Bu tür ters figürler sadece yağlı boyalarında değil çizimlerinde, baskılarında ve heykellerinde de görülür. 1976 yılına ait Çıplak Elke 2’de pek çok kez resmettiği karısı Elke’nin baş aşağı görünümüyle karşılaşılır. Modeli üzerindeki duygularını bastırarak saf görsel yapıya odaklanır. Bu çarpıcı eser bilinen geleneksel bir konuyu ters göstermesiyle farklılaşır. Ona göre bu temsil edileni içerikten kurtarmanın en iyi yoludur.
Resimlerini yaratırken tersten çizmeye başladığını söyler, -yani resmi yaptıktan sonra ters asmaz.-
dışa vurumcu ve çılgındır. Özellikle büyük boyutlarda eser verir.