Bu Édouard Manet’in “Folies-Bergère’de Bir Bar” (1882) isimli tablosu. Amy Herman’ın “kendini başkasının yerine koyma eğitimi”nin bir parçası. “Barmenin gözünden bakın, kadın neyi görüyordur?”
New York Polisi Brooklyn organize sanayi bölgesinde bir hayat kadınına ait ceset bulunduğu bilgisi aldı. Olay yerine gelen dedektif cesedin el ve ayak tırnaklarının manikürlü olduğunu fark etti, bu durum bu işi yapanlarda alışılagelmiş bir durum değildi. Kadının farklı bir kimliği olabileceğini düşündü ve haklı çıktı. Ölen genç kadın kendisinden uzun zamandır haber alınamayan bir ceza hukuku yüksek lisans öğrencisiydi. Dedektifin bu detayı atlamaması cinayeti çözmesini sağlayan ilk adım oldu.
Sanat tarihçisi Amy Herman “Algı Sanatı” adlı seminerinde bu ve bunun gibi başka örneklerden bahsediyor. Seminerde sanatın algı artırıcı ve insanların kafasındaki kalıpları kırıcı özelliklerinden bahsediliyor. Herman, katılımcıların tam olarak neye baktıklarını ve neyi gördüklerini geliştirmek için güzel sanatları kullanıyor.
Hieronymus Bosch’un “Dünyevi Zevkler Bahçesi” tablosu (1490-1500) “objektif olma” eğitiminin bir parçası. Saçma, huzursuz yaratıklarla dolu bu tabloyu kullanarak soruyor; “Tabloda, herhangi bir duygunun ifade edilmediği bölümleri anlatın”.
Édouard Manet’in “Folies-Bergère’de Bir Bar” (1882) isimli tablosu, seminerde şu şekilde işleniyor; Resmi duygunuzu katmadan anlatın, bardaki kadının gözünden barı tasvir edin. Biz resimde kadını görüyoruz ama kadın neyi görüyordur? Kendinizi başkasının yerine koyun. Zayıf algılar insanı yanlış sonuçlara götürür ve algımızın yanlış olduğunun da farkına varmayız. .
Amy Herman kimdir?
Amy Herman, sanat tarihçisi ve avukattır. 14 yıldır ABD ordusu, kolluk kuvvetleri, tıp, eğitim ve endüstrideki üst düzey görevlilere liderlik eğitimi veriyor. Yenilikçi, interaktif pedagojisine Savunma Bakanlığı tarafından “paha biçilmez” adı verilirken, Deniz Harekâtları Şefi tarafından ise “gelecekteki savaş mücadelesi kavramlarını üretmek için gerekli yenilikçi düşünceyi teşvik etme” ismi verilir.