Japon sanatçı Naotaka Hiro, bedenini kullanarak yaptığı işlerle, maddi beden ve insan psikoloji arasındaki boşluğa odaklanıyor.
“Sandman” (2022) isimli heykel işinde, vücudunu silikonla kaplıyor. Silikon kuruyana kadar pozisyonunu koruyor ve donduktan sonra sonra silikon deriyi bronza döküyor. Hiro’nun silikonu dökmek için kullandığı sağ kol eksik kalıyor ve vücudunun topografyasının kaydı ideal görünümünden uzak oluyor.
İki büyük dairesel açıklığa sahip, ip ve rondelalar bulunan işinde ise her bir delikten bir ayağıyla durarak resmin içine giriyor ve ipleri kullanarak tuvali yukarı çekiyor ve etrafına sarıyor.
Sanatçı işleriyle, boşluk, eksiklik, kırılganlık ve ölümlülük duygusunu sanatseverlere sorgulatıyor.
@naotakahiro