“Bir kulaktan girip öbür kulaktan çıkmak” ziyaretçiler tarafından deneyimlenebiliyor. Sanatseverler, sergiye devasa bir kulaktan girip diğer bir kulaktan çıkıyorlar.
Venedik Bienal’inde Brezilya’yı temsil eden Jonathas de Andrade, “Ağızdan Çıkan Kalple” isimli işiyle, 2022 Bienali’nde çok karşılaştığımız “yerleştirilen yapıların beden olarak tasavvur edilmesi” konusunda kendi yaklaşımını sergiliyor.
Brazilyalı sanatçı, çalışmasını kültüre duyduğu derin ilgiye dayandırıyor. Yerleştirme, Brezilya’da kullanılan vücutla ilgili 250’den fazla deyimi içeren ifadeler ve sözler dizini ile bu sözlerin şiirsel yükünü somutlaştıran bir dizi sanat eseriyle birbirine bağlanır.
Pavyonun giriş ve çıkışına yerleştirilen iki büyük kulak, popüler ifade olan “Entrar por um ouvido e sair pelo outro” ya gönderme yapıyor. İlk salonda, çürük bir parmak elektronik oy sandığı üzerindeki yanlış düğmeye tekrar tekrar basıyor. Kalp biçiminde şişen kırmızı balon, kopmuş bir dilden kan akan heykel, yukarı ve aşağı sallanan (ve dikkatli olmayan izleyicileri vurmakla tehdit eden) asılı bir kafa ve Brezilya’dan görüntülerin serpiştirildiği bir video işleri ilgi çekiyor.
Venedik Bienali, 27 Kasım 2022 ‘ye kadar ziyaret edilebilir.
@jonathasdeandrade
#venedikbienali
#venedikbienali2022