Avustralya’nın Melbourne şehri Victoria Sanat Galerisi’nde üç yılda bir düzenlenen (triennial) serginin üçüncüsü başlıyor. Koronavirüs salgını ortamında bu sergiyi düzenlemek için hükümetten gerekli izinleri alındıktan sonra sosyal mesafeyi koruyan az sayıda insandan oluşan ekipler çalışmış. Dünyanın birçok ülkesinden sanatçılar zoom ve ekibin Ipad’leriyle iletişimde olmuş. Salgından dolayı tedarik edilemeyen malzemeler yerine olabildiğince yerel malzemeler tedarik edilmiş.
Bu sergi alışılagelmiş bir sergi değil, dört ana teması var; aydınlatma, yansıma, koruma ve tahmin etme. 19 Aralık – 18 Nisan arası gösterimde kalacak sergi bir hayli büyük, tamamını gezmek dört saat kadar sürüyor. Kirlilik, türlerin yok olması, yerli toplulukların yerlerinden edilmesi, iklim değişimi gibi konular işleniyor, ayrıca tasarım-marka düşkünlüğü, teknolojinin olumlu-olumsuz yönleri, yapay zeka gibi düşündürücü konular da işlenmekte. Serginin girişindeki Türk sanatçı Refik Anadol’un 10 metrelik ‘Kuantum Hatıralar’ isimli eserinde internetteki 200 milyon üzerinde doğa fotoğrafı rastgele yan yana getirilip akıcı, hareketli bir motif oluşuyor. Anadol, bu çalışmasında doğanın büyüleyici görsellerini, değişen doğadan yansıyan parçalarla dağlar, denizler, ovalar arasında bir yolculuk yaptırıyor.
Sergiyi ve katılan sanatçılar hakkında bilgileri bu sayfada bulabilirsiniz https://www.ngv.vic.gov.au/exhibition/triennial-2020/