Kenyalı sanatçı Wangechi Mutu (1972), doğal çevreyle olan ilişkimizin yanı sıra tarihsel şiddet, mitoloji ve ritüel fikirlerini araştıran çalışmalar yapıyor.
“Kanoda” (2022) isimli son işinde heykelsi bir ağaç-kadın çeşmesi yapıyor. İki kadın figürü, kano, su ve tabiatla bütünleşiyor. Kafalar konik yaprak maskeleriyle, gövdeler ise sarmaşıklarla sarılmış. Su teknenin içinde ve çevresinde akarken, kano hareket halinde yakalanmış ve sıkıca topraklanmış gibi görüyor. “Su, kendimiz için yarattığımız bu birleşik hikayeyi mühürler. Hepimiz bu dünya küresinde birbirimize bağlıyız ve su birbirimizi bulma şeklimiz.”
“Crocodylus” (2020) isimli heykelinde timsaha binen bir kadını betimler. Sürüngeni kaplayan siyah kaplama biniciye kadar uzanır ve görünüşte farklı bu iki yaratığın aslında tek bir varlık olduğu hissini verir. “Hayatta kalıyoruz çünkü değişime açığız. Esneğiz ve uyum sağlamayı başarıyoruz.”
Heykellerinin yer aldığı sergi, 7 Kasım tarihine kadar Amerika’da Stormking sanat merkezinde görülebilir.
@wangechistudio
@stormkingartcenter
#heykel