Venedik’te Sel Felaketi ve Bienal

Birkaç gündür devam eden yağışların da etkisiyle Venedik’te su seviyesi 187 santimetre ile 1966’dan bu yana en yüksek ikinci seviyeye ulaşmıştı. Perşembe günü tekrar 113 santimetreye yükselen sular, kentin ünlü San Marco meydanını kapladı. Turistler ise sulara aldırmadan Venedik’i gezmeye devam etti.

Sel Felaketi Bienali Nasıl Etkiledi?

Dünyanın en önemli bienali olarak kabul edilen “Venedik Bienali” devam ediyor. Sel felaketine rağmen bu sabah merkez pavyonlar, “Arsenale” ve “Giardini” tekrar ziyaretçi kabul etmeye başladı. Kötü hava şartlarına rağmen 2,582 ziyaretçi bienali gezdi.

Bienalin ulusal pavyonları (Irak, Pakistan, Bosna-Hersek, Güney Kıbrıs, Yeni Zelanda, Romanya ve İzlanda) ise henüz açılmadı ve ne zaman hizmet verecekleri de belli değil. Şehrin %80 lik kısmının sular altında olduğu düşünülürse, sanat eserlerinin büyük zarar görmeden kurtulması büyük bir şans olarak değerlendiriliyor.

Venedik Benali nedir?

Sanat dünyasının en büyük etkinliği olarak kabul edilir. 1895 yılında İtalyan kralı ve kraliçesi, Umberto I ve Margherita di Savoia tarafından kurulur. 30 Nisan 1895 yılında ilk kez kapılarını açar. İlk senesinde 224 bin ziyaretçiyi misafir eden bienal, 20. yüzyıl sanat sahnesinde devrim etkisi yaratır. Venedik Bienali, Pablo Picasso, Gustav Klimt, Robert Rauschenberg gibi birçok sanat ikonunu ağırlaması nedeniyle de “Sanat Olimpiyatları” olarak anılmaya başlanır. İki yılda bir düzenlenir.

58. Venedik Bienali’nde Neler Var?

24 Kasım’a kadar açık olacak Venedik Bienali’nde tema; May You Live In Interesting Times (Tuhaf zamanlarda yaşayasın!) Bienal, Londra’daki Hayward Gallery’nin direktörü Ralph Rugoff’un küratörlüğünde düzenleniyor.

Bienali’nin ana sergisine Türkiye’den davet edilen tek isim Halil Altındere. Bundan önce sanat dünyasının başka bir yüksek profil etkinliği olan Documenta’ya katılan ve modern sanatın dünya merkezlerinden MoMA’nın daimi koleksiyonunda eserleri sergilenen Halil AltındereLa Biennale di Venezia’ya Neverland isimli enstalasyonuyla katılıyor. Altındere, gerçek boyutlardaki pavyonlarla aynı ölçüde kurduğu geçici pavyonla Venedik Bienali’nin sergi mimarisindeki ulusal pavyon kavramını sorguluyor. Önden geleneksel pavyon mimarisinin aynısı olan Neverland, yan yüzündeki metal sahnesiyle farklılıklara kapı açıyor. Neverland pavyonu, temsil edilmeyen ve marjinalize edilen insanların, azınlıklar, istenmeyenler, göçmen ve mülteciler, ve iltica isteyenleri temsil ediyor.

Neverland, Halil Altındere. 7×10 metre boyutlarında bir bina/pavyon cephesi.  Etkileyici Palladian stilindeki “Neverland” uzaktan gerçek bir pavyon gibi görünürken binaya yaklaşıldığında, sadece bir cepheden ibaret olduğu görülüyor. Neverland, hiç kimseyi temsil etmeyen / veya temsil edilmeyenleri temsil edecek olan, temsil etme ve edilmenin kendisini tartışmaya açmayı hedefleyen bir yapı.

58. Venedik Bienali’nin May You Live Interesting Times başlıklı ana sergisinde 80’den fazla sanatçı yer alıyor. 90 ülkenin katılımıyla gerçekleşen uluslararası sergide Cezayir, Gana, Madagaskar ve Pakistan ilk kez yer alıyor.

Türkiye pavyonunda ise, Zeynep Öz’ün küratörlüğünde İnci Eviner “Biz, Başka Yerde” sergisiyle yer alıyor. İKSV’nin koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, Arsenale’de yer alıyor. Pavyonu bir sahneye dönüştüren Eviner, “Biz, Başka Yerde” sergisiyle insanın mekanla kurduğu ilişkiyi konu alıyor. Video teknolojisi ve resim geleneğini buluşturduğu sanatıyla farklı bir algı deneyimi sunuyor. Sergi, mekânlardaki kişilerin birbirleriyle ve kendi anılarıyla ilişki kurma biçimleri hakkında sorular sordurtuyor.

İnci Eviner, Biz,Başka Yerde. İnci Eviner’in yorumu: “Bu figürler diğer yarılarını bulmak için mekân boyunca hiç durmadan yer değiştiriyorlar. Bu çaba aslında kesintiye uğratılmış, iptal edilmiş hafızalarını ve bedenlerini yeniden ele geçirme çabasıdır. Figürler bu kurguyu yaparken mitolojiler, anılar ve günlük hayatın alışkanlıkları ile neşe ve acılarını birer birer toplayıp yerlerine yerleştirmek zorunda kalıyorlar. Kendimi bütün bunlara tanıklık etmek için olayların içinde ve aynı zamanda dışında tutmaya çalışıyorum. Tanık olmanın sorumluluğu, biz olmayı sorgulamaktan geçiyor.“

İnci Eviner kimdir?

Resim, heykel, yerleştirme sanatı ve video sanatı dallarında ürün veren Türk ressam. Çocukluğundan itibaren yağlı boya kopyalar ve desenler çizer, lisede fotoğraf ve karikatür çalışmaya başlar. 1980’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümünü bitirir. Dünya çapında kişisel ve karma sergilere katılır. Kişisel web sitesi

Halil Altındere kimdir?

1971 yılında Mardin’de doğar, Adana Çukurova Üniversitesi resim-iş eğitimi bölümü mezunudur. Çağdaş sanat alanında 95 kuşağı olarak adlandırılan kuşağın önde gelen isimlerindendir. İronik yaklaşımı ile siyasi içerikli işler yapan sanatçı fotoğraf, yerleştirme ve video türlerinde üretimde bulunur. Birçok uluslararası sergiye katılır.

Vinkmag ad

admin

Read Previous

Çanakkale’deki Troya British Museum’da

Read Next

Yeni Mezun Sanatçılar’dan Hem Eser Hem Enerji

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

shares