“Desastres için resim biriktirirken, Ligozzi’nin Vanitas’ının çeşitli yorumlarıyla karşılaştım. Varyasyonlardan birine, düşük bütçeme rağmen, arkadaşlarımın yardımıyla sahip olabildim. İnanılmaz. Resim şimdi performansın bir maskotu haline geldi. Pavyonda bana yakın oturuyor. Performans boyunca onu yanımdan ayırmayacağım.”
Venedik Bienal’inde Avustralya’yı temsil eden Marco Fusinato DESASTRES isimli işiyle sergiye katıldı. Desastres, sesi görüntü ile senkronize eden deneysel bir gürültü projesi. Belirli bir tema yok, ses ve görüntünün buluşması izleyicinin yorumlaması ve anlamlandırmasına açık. Marco Fusinato, toplam 200 gün boyunca bienalin açılış saatlerinde elektrogitarıyla canlı performans sergileyecek. @desastres_desastres sayfasında izleyebilirsiniz.
Jacopo Ligozzi (1547-1626)’nin orjinal Vanitas tablosunda ise, kitap ve kafatası insanın sınırlı doğasını, bilgi edinme çabalarını temsil eder. Sağdaki kum saati ise zamanın hızlı akışını vurgular. “Memento Mori” (ölümlü olduğunu unutma) meşhur latince deyişe atıf yapar. 16.ve 17. yüzyılda etkili olan bu resim stiliyle oluşturulan sanat eserlerinde verilmek istenen mesaj benzerdi; ölüm unutulmamalı ve kibir yapılmamalıdır.
Venedik Bienali, 27 Kasım 2022 ‘ye kadar ziyaret edilebilir.
@marcofusinatostudio
#venedikbienali2022